X
GoldRepublic
GoldRepublic B.V
View

Veelgestelde vragen

Raadpleeg deze pagina waarop wij de veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rijtje hebben gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een e-mail. 

Veelgestelde Vragen:

1. Waarom kiezen beleggers voor GoldRepublic? Wat zijn de voordelen van het handelsplatform van GoldRepublic?

2. Hoe veilig is het kopen van edelmetaal bij GoldRepublic?

3. Edelmetalen kopen: hoeveel kost een kilo goud, zilver of platina? Wat zijn de bijkomende kosten?

4. Wat betekent de spot?

5. Is het edelmetaal dat ik koop bij GoldRepublic echt van mij?

6. Kan ik mijn fysiek goud ophalen?

7. Bij wie is mijn goud, zilver of platina verzekerd?

8. Wat is het minimum bedrag waarbij particuliere beleggers edelmetaal kunnen kopen via GoldRepublic?

9. Kan ik ook sparen per maand?

10. Bezorgt GoldRepublic goud, zilver of platina ook thuis? Wat zijn de kosten?

11. Wat houdt een terugkoopgarantie van GoldRepublic in?

12. Kan ik ook contant of met credit card betalen bij GoldRepublic?

13. Kan ik een afspraak maken bij jullie op kantoor?

14. Wat gebeurt er in het geval van een faillissement?

15. Hoe word ik klant bij GoldRepublic?

16. Wat zijn de kosten voor het openen van een account?

17. Waarom moet ik een account openen om edelmetaal te kopen?

18. Kan ik een zakelijk account openen bij GoldRepublic?

19. Kan ik een account openen op naam van mijn minderjarige (klein)kinderen?

20. Kan ik als minderjarige (onder de 18 jaar) een account openen bij GoldRepublic?

21. Kan ik na het activeren van mijn account meteen goud kopen?

22. Wat betekent ‘valideer mijn account’?

23. Moet ik een contract tekenen voor het openen van een account?

24. Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

25. Wat is de twee-staps-authenticatie?

26. Hoe koop ik goud, zilver of platina?

27. Wat is het verschil tussen een bestens of limiet order bij het kopen van edelmetaal?

28. Kan ik mijn order annuleren?

29. Waar wordt mijn goud/zilver/platina opgeslagen?

30. Zijn er verschillen in de tarieven van de opslaglocaties?

31. Kan ik zelf mijn goud of zilver opslaan?

32. Is het goud fysiek aanwezig in de kluis van GoldRepublic of koop ik goud op papier?

33. Wat is de dagelijkse eigendomsverificatie?

34. Wat is de gemiddelde levertijd van mijn edelmetaal?

35. Wat betekent 'edelmetaal in transport'?

36. Kan ik mijn edelmetaal in transport ook annuleren?

37. Wat is een baar reserveren?

38. Hoe kan ik een baar reserveren?

39. Kan ik in het weekend ook edelmetaal (ver)kopen?

40. Moet ik mijn belegging in goud, zilver of platina aangeven bij de belastingdienst?

41. Betaal ik btw over mijn edelmetaal?

42. Waar kan ik mijn jaaroverzicht terugvinden?

43. Hebben jullie ook een GoldRepublic app?

44. Kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

45. Kan ik mijn adres wijzigen?

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief en ontvang automatisch de scherpste analyses en het allerlaatste nieuws

AFM

GoldRepublic heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (AFM),
onder registratienummer 12020650

Deze website gebruikt cookies

Door verder te gaan op onze website gaat u akkoord met de plaatsing en gebruik van deze cookies. Die cookies zorgen ervoor dat je deze website goed kunt gebruiken. Voor meer informatie kunt u ons cookiebeleid of privacybeleid raadplegen.
Accepteer alle cookies